top of page
Ірина Михайлівна Івахненко

Практикуючий психолог, гештальт - терапевт, викладач загальної та медичної психології вищої категорії, "практичний психолог-методист"

Івахненко І.М..png

Графік індивідуального прийому студентів та їх батьків, викладачів і співробітників коледжу:

Понеділок - п’ятниця з 9.00 до 16.00;

консультація за моб.тел:
(097)7919648, (063)1777606.

Проблеми, які допоможе вам вирішити психолог: 

  • кризові періоди в житті;

  • проблеми у взаємовідносинах;

  • депресії, страхи, відчуття провини та стиду;

  • низька самооцінка і не впевненість у собі;

  • проблеми спілкування і взаємовідносин;

  • залежна поведінка, звички;

  • психологічні травми;

  • втрата близької людини;

  • проблема адаптації;

  • приступи паніки, тривоги, нав’язливі стани, страх смерті;

  • різкі перепади настрою;

  • хвилювання пов’язані з втратою близької людини, самітності;

  • тривога за дітей;

  • неприйняття себе, своєї зовнішності.

Психологічне дослідження групової згуртованості

У коледжі пройшов тренінг «Ефективна комунікація та регулювання емоційної напруги», в якому взяли участь здобувачі освіти других курсів. Формування комунікативної компетентності, основ взаємодії «медпрацівник-пацієнт», розвиток вербальних і невербальних навичок спілкування з допомогою практичного психолога Івахненко І.М. допомогли віднайти ресурси для регулювання психоемоційних процесів.

Психологічне дослідження групової згуртованості

  Практичним психологом коледжу Івахненко І.М. було проведено психологічне дослідження групової згуртованості, взаємовідносин, психологічної атмосфери в групах 2 курсу коледжу. Можна стверджувати, що в студентських групах КЗ «ЧБФМК» доброзичлива атмосфера, сприятливий мікроклімат. Навчальні групи є прообразами трудових колективів, в яких будуть працювати наші випускники.

Тренінгове заняття «Все починається з мами»,

присвячене Міжнародному дню боротьби за права жінок і міжнародний мир

     Кожна людина – і ви, і я – у собі дивимося на тих, від кого ми походимо. На маму і тата. Через них ми пов’язані з усією родовою системою, з усіма предками.

     Про те, як вийти із замкнутого кола родових сценаріїв і розкрити свій справжній потенціал досліджували учасники тренінгу «Все починається з мами…»

     На тренінгу також прослідили взаємовідносини з мамою, усвідомили як перестати бути заручником негативних батьківських сценаріїв, і як зупинити їх вплив на своє майбутнє.

     Знаходили шляхи звільнення від негативних родових сценаріїв і ділилися своїми способами щасливого життя.

 

Способи щасливо жити:

 1. Вчитися жити усвідомлено.

2. Дозволяти собі бути собою, а іншим – іншими.

3. Сприймати невдачі як досвід, робити висновки й більше не повторювати.

4. Вивчати й розуміти себе, свої звички, бажання, потреби.

5. Вийти з деструктивних сценаріїв, вийти з ролі Жертви, наприклад, коли всі винні.

6. Взяти відповідальність за своє життя і поведінку на себе.

7. Навчитися приймати свої і хороші і погані якості – навчитися ними користуватися, наприклад, злістю або образою.

8. Навчитися встановлювати психологічні кордони, відстоювати себе, ставити на місце хамів і «недоброзичливих».

9. Навчитися контролювати свої емоції, а потім дозволити їм проявлятись імпульсивно.

10. Спілкуватися з різними людьми, з різним досвідом, різним миробаченням, а потім знайти тих, хто цікавить Вас в тій області, яка подобається.

11. Дозволити собі маленькі задоволення: прогулянку, шоколад, тишу або давно бажану книжку.

12. Робити те, що тобі подобається - на навчанні, вдома чи з друзями.

13. Розуміти, що постійно радіти і отримувати задоволення від життя – не вийде! Причина цього – синусоїдальні гойдалки усього. Іноді можна і потрібно посумувати, щоб повернутись в ту точку, яка подобається.

14. Приготуватися до змін, які будуть траплятися регулярно. І чим більше Ви дозволите їм траплятися, тим більше вони схожі на задоволення.

15. Приготуватися на час втратити стабільність в самовідчутті: фундамент відремонтується і все буде ОК.

16. Научитися думати позитивно (Думки         матеріальні).

17. Посміхатися людям.

18. Завести щоденник досягнень (писати дуже допомагає).

19. Харчуватись правильно, займатись спортом, пити багато води, висипатися, дотримуватись режиму дня.

20. Займатись творчістю хоча би раз в тиждень.

21. Виділяти собі на протязі тижня час і місце для себе. Тільки для себе. Наприклад, на відвідування психолога.

22. Проявляти цікавість до нового.

23. Закінчити справи, які відкладали, наприклад, дочитати книжку, яку почали читати, викинути (віддати) непотрібні речі.

24. Мандрівки.

25. Частіше бувати на природі (дерева лікують).

26. Відмовитись від перфекціонізму та інших «ідеалів» і суджень, які давно втратили користь.

27. Прийняти своє тіло і полюбити його.

28. Навчитися поважати і себе, і інших.

29. Навчитися любити по-справжньому.

30. Дозволити собі отримати від життя задоволення.

День Всіх закоханих або Валентинів день

      Дорогі друзі!!! 14 лютого - День Всіх закоханих або Валентинів день — одне з улюблених і довгоочікуваних свят. Символiчним «талісманом» усіх закоханий вважають Святого Валентина, який став відомим завдяки традиції відзначати цей день і шанувати його пам’ять. Цікаво, як виникло свято Всіх закоханих та, які воно має традиції. За однією з версій, історія свята починається в пізньому середньовіччі, коли владний і жорстокий римський імператор Клавдій II прийшов до думки, що самотній чоловік, не обтяжений дружиною та сім'єю, краще буде битися на славу кесаря, і заборонив чоловікам одружуватися, а жінкам і дівчатам - виходити заміж за коханих чоловіків. Однак, римський священик Валентин таємно вінчав закохані пари, за що і був засуджений до страти. Поки Валентин, якого згодом стали називати Святим Валентином, в ув'язненні чекав смерті, він закохався в сліпу дочку тюремника. Деякі кажуть, що після цього вона зцілилася дивом, а деякі, що Бог почув молитви Валентина. Валентин був страчений 14 лютого. На прощання він написав дівчині зізнання в коханні, підписавшись "Від твого Валентина".

    ☀️Отож, даруйте ВАЛЕНТИНКИ! Висловлюйте свої почуття!!! Чекайте миру!!!Не бійтесь здаватися слабкими! Кохайте і будьте коханими !!! Адже, лише від кохання світяться очі! Хочеться жити!!!! Вітаю, 14 лютого - День Всіх закоханих або Валентинів день — одне з улюблених і довгоочікуваних свят. Символiчним «талісманом» усіх закоханий вважають Святого Валентина, який став відомим завдяки традиції відзначати цей день і шанувати його пам’ять. Цікаво, як виникло свято Всіх закоханих та, які воно має традиції. За однією з версій, історія свята починається в пізньому середньовіччі, коли владний і жорстокий римський імператор Клавдій II прийшов до думки, що самотній чоловік, не обтяжений дружиною та сім'єю, краще буде битися на славу кесаря, і заборонив чоловікам одружуватися, а жінкам і дівчатам - виходити заміж за коханих чоловіків. Однак, римський священик Валентин таємно вінчав закохані пари, за що і був засуджений до страти. Поки Валентин, якого згодом стали називати Святим Валентином, в ув'язненні чекав смерті, він закохався в сліпу дочку тюремника. Деякі кажуть, що після цього вона зцілилася дивом, а деякі, що Бог почув молитви Валентина. Валентин був страчений 14 лютого. На прощання він написав дівчині зізнання в коханні, підписавшись "Від твого Валентина".

     ☀️Отож, нехай Любов стане способом вашого існуванням, щоб вона вселилася у вас! Висловлюйте свої почуття!!! Чекайте миру!!!Не бійтесь здаватися слабкими! Кохайте і будьте коханими !!! Адже, лише від кохання світяться очі! Хочеться жити!!!

Напередодні дня Валентина психологом коледжу проведений тренінг:"Любити і залишатися собою."

Зміцнюємо стресостійкість під час іспитів

      Тренінгове заняття на тему:""Зміцнюємо стресостійкість під час іспитів". Нормалізація психіки під час складання державної екзаменаційної сесії. За допомогою простих технік, які можуть здатися дещо примітивними, але насправді є дуже дієвими, студенти відновили рівновагу,спокій та впевненість у собі.

1. Відновіть дихання з допомогою вправи «Свічка-Квітка»: задуваєте уявну свічку (довгий видих), вдихаєте аромат уявної квітки (мінімум 8 разів) 

2. Випийте склянку води маленькими ковтками, або хоча б змочіть ротову порожнину. 

3. Торкніться будь-якої поверхні. Дотик до чогось реального допомагає заземлитися. Бажано не просто торкнутися, а описати подумки, яка саме поверхня: гладка, холодна, шорстка тощо. 

4. Назвіть 6 кольорів, які ви бачите прямо зараз. Знайдіть 5 найменших предметів та 5 найбільших. Знайдіть очима 5 предметів різної текстури

Ця техніка допомагає подолати синдром тунельного зору, який виникає при сильному стресі

5. Порахуйте від 20 до 0 вголос. При зворотній лічбі активізуються лобні долі мозку, але будь-яке кризове дихання починається не з вдиху, а з довгого видиху, тому перед початком лічби треба видихнути.

6. Оцініть температуру приміщення та власного тіла. 

Термомоніторинг допомагає повернутися в тіло. Запитайте себе, холодно вам чи жарко. В кризових ситуаціях у людини зникає чутливість тіла, тому треба свідомо повертати собі відчуття температури

7. Притисніть руки або спину до стіни. Це допомагає заземлитися і відчути зовнішню точку опори. Можна також повідтискатися від підлоги або «позабивати цвяшки п’ятами»

8. Зробіть вправу «Метелик». Щоб повернути собі відчуття власного тіла, схрестіть руки перед собою та покладіть долоні собі на плечі й почергово постукуйте ними.

Також відновити спокій допомагають:

- спів або мугикання

- масаж очних яблук подушечками долонь

- почергове напруження і розслаблення різних частин тіла (особливо, якщо ви довго сидите в одній позі й не маєте можливості порухатися) 

🔰 Не менш важливо дозволяти собі жити звичайним життям, коли ви перебуваєте у відносній безпеці. Для нормалізації психіки потрібне відчуття, що ви можете контролювати хоча б якусь частину свого побуту. 

Тому не можна відмовлятися від звичних дій та щоденних ритуалів: 

✔ приймайте душ, як тільки випадає можливість, щоб «змити» з себе тривогу і стрес

✔ спіть, коли це можливо

✔ плачте, коли хочеться, це допомагає скинути напругу

✔ лайтеся, якщо це допомагає вам випустити агресію і заспокоїтися (але потурбуйтесь, щоб поруч не було людей, яких це може налякати) 

✔ виконуйте хоча б мінімальні фізичні вправи, щоб підтримувати тіло в тонусі

✔ по можливості, займайтеся буденними речами: готуйте їжу, дивіться фільми, грайте з дітьми в ігри (чи навіть з дорослими, наприклад, у монополію) тощо

✔ дотримуйтеся інформаційної гігієни, читайте новини декілька разів на день, а не кожні 5 хвилин

✔ жартуйте, переглядайте гумористичні дописи та меми на злобу дня. Гумор - прекрасний захисний механізм психіки

🔰 Найважливіше зараз — робити свій стрес експертним. Стрес стає експертним, коли ви розумієте, як можна з ним боротися і функціонувати далі

       Ви маєте навчитися опановувати себе в стресових ситуаціях, щоб залишатися підтримкою для своїх близьких і продовжувати жити Життя!

16 днів проти насильства

     У рамках міжнародної акції "16 днів проти насильства" психологом коледжу проведені заходи: тренінгове заняття з конфліктології на тему:«Зберігаємо та зміцнюємо стосунки».  Студенти групи 1 ОПП «Акушерська справа» відпрацьовували навички ефективної комунікації при взаємодії, розвивали  вміння розв язувати конфліктні ситуації, визначали шляхи усунення конфлікту та ознайомилися з техніками регуляції емоційної напруги. Провели соціометрію в русі та визначили референтність групи. 

16 листопада – Міжнародний день  толерантності 

       Риси толерантності  - найкраще проявляються  при спілкуванні, тому був проведений тренінг "Ефективна комунікація та регулювання емоційної напруги при взаємодії." На тренінгу студенти  розвивали комунікативні здібності, відпрацьовували  навички ефективного спілкування, вчилися вмінню вербалізувати свої почуття і почуття партнера по спілкуванню, складали рецепт успішної взаємодії " медпрацівник - пацієнт".
      Вчились проявляти толерантність за допомогою компонентів спілкування: емпатії, поваги, щирості, доброти, посмішки та за допомогою засобів вербальної і невербальної мови.
        Засвоїли техніки стабілізації та зняття напруги при стресі та критичних станах. Студентам вдалося відновитися та знайти власні  опори та ресурси, які допомагають жити  Життя у війну.

10 жовтня у всьому світі відзначають День психічного здоров’я 

       Сьогодні як ніколи важливо говорити про збереження свого психічного здоров`я.  Турбуючись про своє психічне здоров'я  людина може реалізувати свої здібності, протистояти життєвим викликам, продуктивно працювати і робити внесок у розвиток суспільства та держави.

    Психолог коледжу Ірина ІВАХНЕНКО провела тренінг «Крок до себе». Наші студенти вчаться бути відповідальними не лише за своє ментальне здоров`я, але і опановують методики роботи по подоланню стресу, які можуть знадобитися у їхній майбутній роботі медиків.

    За визначенням ВООЗ, психічне здоров’я – це стан добробуту, коли людина може справлятися зі стресами, плідно працювати і робити внесок у свою громаду, або у свою спільноту. Зараз всі ці чотири компоненти психічного здоров’я опинилися під важкими ударами через війну. Тому це вимагає від кожного здобувати навики та вміння справлятися зі стресовими ситуаціями, для того, щоб вистояти, вижити і бути гнучкими.

   Зараз, перебуваючи у стані постійної невизначеності, та переживаючи масштабну кризову подію, що відбувається в Україні, кожен з нас може відчувати стрес. За повсякденними справами та підтримкою інших людей ми іноді забуваємо, наскільки важливо потурбуватися про власне благополуччя. І саме зараз, у важкий життєвий період, важливо підвищити свою емоційну стійкість та знайти способи подолання стресу.

  До Всесвітнього дня психічного здоров'я, проведений тренінг " Крок до себе " Студентам запропоновані були вправи на збереженням ментального здоров'я, на розвиток резильєнтності.

 

     До Всесвітнього дня запобігання самогубству (10.09.2023р.) психологом коледжу була проведена профілактична робота в групах нового набору. Студенти отримали важливу інформацію про цінність найважливішого – Життя, а також про те як позбутися депресії, до кого слід звертатися тим, хто відчуває труднощі в житті, страх, сум, самітність, біль.

  Психологиня коледжу взяла участь у конференції, яку організував Міжнародний медичний корпус і ознайомилась з досвідом клінічної психологині - Людмили Беленок.

 

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу на тему:"Я у світі. Світ у мені"

Студенти транслювали в своїй творчій діяльності цілісність світу, створювали свій світ, структурували свої бажання, цінності,усвідомлювали чим живуть і що для них важливо на цьому етапі життя.

Своє питання можете відіслати на електронну скриньку

Повідомлення отримано!

bottom of page